رژيم چاقي و لاغري آنلاين رژيم چاقي و لاغري آنلاين .

رژيم چاقي و لاغري آنلاين

رژيم غذايي درماني


رژيم غذايي درماني

رژيم غذايي از ديرباز نقش مهمي در سلامتي و پيشگيري از وقوع و يا تشديد بيماري ايفا كرده است. هر چند در مورد رژيم غذايي دو ديدگاه، سنتي و مدرن مطرح است اما آنچه مهم است اينكه رژيم غذايي چه سنتي و چه مدرن بايستي بر شواهد و دلايل علمي متكي باشد. در هيچ يك از موازين درماني، تعصب و احساسات و روشهاي بي نتيجه اي كه در زمينه رژيمهاي غذايي اختصاصي رواج دارد ديده نمي شود. اعتقاد بر اين است كه رژيمهاي كلاسيك و يا سنتي نظير خرده خرده غذا خوردن در بيماري زخم اثني عشر و Peptic ulcer رژيم كم پورين در بيماري نقرس و رژيم كم تفاله در كوليت اولسروز با شواهد كاملاً اثبات شده و قابل اعتنايي همراه نيست. همچنين براي ادعاهاي برخي افراد در مورد اكثر رژيمهاي ضد چاقي دلايل قابل قبولي وجود ندارد. و به همين دليل خيلي از مردمي كه تحت تدبير درمان چاقي هستند دچار عوارض ناشي از كمبود مواد ضروري مي شوند. تغيير مخرب پوست، ريزش مو و زخمهاي مختلف و تحريك پذيري عصبي از اين جمله اند. از سوي ديگر در بسياري از موارد براي تجويز رژيم اختصاصي دلايلي قانع كننده باليني و علمي وجود دارد مثلاً براي تجويز رژيم كم نمك در نارسايي احتقاني قلب CHF و افزايش فشارخون رژيم غني از پتاسيم در بيماران مصرف كننده كورتيكواستروئيدها ـ حذف گلوتن در بيماران مبتلا به سندرم سوء جذب غير گرمسيري «اسپرو» حذف دي ساكاريدها در نقصان آنزيم دي ساكاريد از ـ حذف لاكتوز در نقص يا فقدان آنزيم لاكتاز ـ محدوديت مصرف مواد قندي در ديابت و تجويز رژيم متعادل و مغذي و كم كالري در افراد چاق و بالاخره محدوديت مواد قندي و چربي در بيماران دچار هيپرليپيدمي يا مبتلا به افزايش چربي خون دلايل و شواهد علمي وجود دارد. وجود حساسيت و آلرژي نسبت به بعضي مواد غذايي نيز موجب محدوديت در مصرف مواد غذايي آلرژي زا مي شود. با اين وجود گاهي اين آلرژيها مي تواند ناشي از عوامل رواني اجتماعي غير مجاز مي باشدychosocial

باشد.

بسياري از رژيمهاي اختصاصي از نظر مواد غذايي ضروري نامتعادل و ناهماهنگ ـ گران ـ صعب الاجرا و رعايت دقيق آنها بسيار مشكل است. آنچه كه به نظر مي رسد در ارتباط با رژيم غذايي مهم است شناخت بيماريهايي احتمالي همراه ـ مقدار مواد مورد نياز و ضروري بدن اعم از قند و چربي و پروتئين و اسيدهاي چرب ضروري و ويتامينها مي باشد و سپس بر اساس اين شرايط پزشك در مورد اتخاذ رژيم غذايي تصميم مي گيرد.

رژيم غذايي

انواع رژيمهاي غذايي درماني

رژيم مايع زلال:

با اين رژيم مي توان عطش و ميل به پرنوشي را برطرف نمود. طبيعي است كه چنين رژيمي مقدار كمي كالري تأمين مي كند. معمولاً محتواي اين رژيم آب، شكر، پروتئينهاي بدون تفاله و نمك است. غذاهاي اين رژيم محدود به چاي و قهوه، سوپ ساده، آب ميوه صاف و نوشيدني هاي شيرين است. موارد استفاده از رژيم مايع زلال مربوط به دوره بعد از عمل جراحي و حالات نيمه ناتواني حاد «Semidebilitation Actue» و در برخي از موارد كه فشار و انقباض در ضايعات دستگاه گوارشي فوقاني به خصوص از دهان تا مري و معده مي باشد در اين رژيم تعداد دفعات تغذيه ۶ وعده غذاي كوچك روزانه و بسته به تحمل بيمار است.

رژيم مايع جامع:

اين رژيم غذايي مايع حاوي مواد مغذي اي است كه نياز به جويدن ندارند. رژيم مايع هم كامل نيست و از نظر مواد پروتئيني و ويتامين B كمپلكس و مواد معدني ناقص است. در اين رژيم علاوه بر مواد رژيم مايع زلال، شير، زرده تخم مرغ رقيق، بستني ساده، ژلاتين، غلات نرم، افزودنيها، برخي فرآورده هاي پروتئيني خاص، سوپ رقيق و برخي ويتامينها و مواد معدني به بيمار داده مي شود. دفعات غذا بر حسب تحمل بيمار و به طور متوسط ۶ نوبت در روز است. اين رژيم هم بعد از اعمال جراحي و ناتوانيهاي جسمي حاد و ضايعات دستگاه گوارش فوقاني مورد استفاده قرار مي گيرد.

رژيم نرم كم تفاله:

اين رژيم از نظر غذايي يك رژيم كامل است و حاوي مواد پروتئيني و قندهاي زودجذب اما كم تفاله است. در اين رژيم غذايي درماني علاوه بر مواد رژيم مايع و زلال، تخم مرغ، پنير، گوشت نرم و لطيف، ماهي، جوجه، نان سفيد، غلات پوست كنده و تصفيه شده، برنج پوست كنده و پخته، سيب زميني، سبزيجات پخته به صورت پوره، ميوه جات پخته، موز جاافتاده و رسيده، كيك و شيريني ساده و آب نبات قابل حل شدن در بزاق دهان موجود مي باشد. در اين رژيم درماني بايد از خوردن ذرت، پوست سيب زميني، سبزيجات فيبردار، دانه كامل غلات، ميوه خام و غذاي سرخ كرده خودداري و پرهيز نمود. از اين رژيم غذايي اغلب قبل از اعمال جراحي استفاده مي شود و گاهي نيز بعد از گذشت چند روز از عمل جراحي از اين رژيم غذايي استفاده مي شود.

رژيم كم تفاله:

عمدتا از اين رژيم غذايي قبل از اعمال جراحي براي پاك كردن موضع عمل به خصوص روي دستگاه گوارشي استفاده مي شود تا باقيمانده غذايي و مواد زايد و غير قابل هضم كم شود. اين رژيم غذايي بايد فاقد سلولز و فيبرهاي غير قابل هضم باشد. در رژيم كم تفاله بايد از مواد پروتئيني مثل گوشت لطيف جوجه، ماهي، جگر و تخم مرغ استفاده شود ولي از مصرف شير و لبنيات بايد پرهيز شود. همچنين از مواد قندي مثل كيك و شيريني هاي ساده، برنج، و جو صاف كرده، غلات تصفيه شده، نان فرانسوي، ماكاروني، اسپاگتي، دسرهاي ژلاتيني، مايعات شيرين، انواع شربتها و آب ميوه ها، آب نباتها، قند و شكر معمولي، عسل و آب گوجه فرنگي نيز مي توان استفاده كرد. در اين رژيم بايد از چربيها به صورت كره، مارگارين و مايونز و همچنين از نوشيدني هايي نظير قهوه و چاي، نمك و سركه و سبزيها به مقدار متوسط استفاده شود.

رژيم نرم و معتدل و ملايم:

اين رژيم بايد داراي غذاهايي با نسج نرم و طعم ملايم باشد به طوري كه جويدن بسيار كم لازم باشد. اين رژيم شامل مواد پروتئيني مثل گوشت كم چربي، ماهي، تخم مرغ، پنير تازه و شير است. از چربيها نيز به طور متوسط و از جمله كره، مارگارين نرم (چربيهاي اشباع نشده، پنير چرب) مي توان استفاده كرد. از مواد قندي در دوره حاد رژيم و فقط بايد شامل سيب زميني و سس باشد. ضمنا بايد از مواد محرك ترشحات معده از جمله الكل و كافئين جدا خودداري شود. كافئين در قهوه و چاي و نوشيدني هايي نظير كوكاكولا وجود دارد. در اين رژيم غذايي مصرف ادويه جات ممنوع است. از اين رژيم غذايي براي بيماران بعد از عمل جراحي و در دوره نقاهت بيماريهاي گوارشي استفاده مي شود. ضمنا غذاها بايد كم حجم و مكرر باشند و با صبر و حوصله و تأني خورده شوند!

رژيم كم چربي:

منظور رژيم غذايي كه روزانه حاوي ۶۰ ـ ۵۰ گرم چربي باشد. در اين رژيم غذايي ميزان چربي بايد بين ۲۵ ـ ۱۵% كمتر از حد معمول باشد. اين رژيم غذايي در كنترل علايم روده تحريك پذير و يا كوتاه، كنترل اسهال ناشي از اسيدهاي چرب و يا اسهالهاي ناشي از اختلال در جذب و انتقال چربي در اثر التهاب لوزالمعده (پانكراتيت مزمن)، عمل جراحي روده، معده مي تواند مفيد باشد. حجم غذا كوچك ولي مكرر و متعدد باشد. اين رژيم بايد حاوي گوشت بدون چربي (چربيهاي واضح جدا شود) ماهي و جوجه كباب باشد. تخم مرغ به ميزان كمتر و قابل تحمل، شير كم چربي يا بدون چربي، ماست كم چربي، آبگوشت و سوپ بدون چربي، استفاده مختصر از روغن زيتون همراه غذا و سالاد، مواد قندي شامل نان كامل، غلات، ميوه جات پخته يا خام، كمپوت يا آب ميوه و اكثر سبزيها باشد. همچنين بيمار مي تواند از قهوه، چاي و آب ميوه و نوشيدني هاي گازدار بدون كافئين نيز گاهي استفاده نمايد.

رژيم كم پروتئين:

رژيم كم پروتئين به رژيمي گفته مي شود كه روزانه حاوي ۵۰ ـ ۴۰ گرم پروتئين باشد. اين نوع رژيم درماني بايد شامل ۲ اونس معادل گوشت يا ماهي يا جوجه، يك فنجان شير، يك تخم مرغ يا ۱ اونس معادل پنير باشد. از مواد قندي از جمله ميوه جات و آب ميوه در حد تمايل، سبزيجات خام و پخته، سه وعده غذا با مصرف يك برش نان و مقداري غلات، يك وعده سيب زميني يا ذرت، يك نوبت دسر و شكر، آب نبات و شربت يا عسل در حد تمايل استفاده شود.

رژيم حاوي مقدار كم مواد

قندي ـ پروتئين زياد و چربي زياد:

در اين رژيم غذايي درماني قندهاي ساده يعني شكر، قند، شربتها، عسل و فروكتوز بايد محدود شود و مصرف ساير قندها به ۱۴۰ گرم در روز محدود مي شود. از اين رژيم براي درمان بيماري و سندرومهاي هيپوگليسميك يا كاهش بيمارگونه قند خون استفاده مي شود. مواد غذايي توصيه شده شامل مواد پروتئيني مثل گوشت، ماهي، جوجه، پنير، مغز بادام و گردو مي باشد. از نظر مواد قندي و نشاسته اي توصيه مي شود از نان در سه نوبت ولي هر بار يك برش از نان بيشتر مصرف نشود. آب ميوه بدون شيريني سه نوبت در روز و هر بار به ميزان يك فنجان استفاده شود. از سبزيجات خام، پخته ۶ بار در روز، هر بار به مقدار نصف فنجان، مواد نشاسته اي مثل سيب زميني يا برنج و يا ذرت يك وعده در روز به مقدار يك سيب زميني كوچك، نصف فنجان برنج يا ذرت يا يك عدد بلال استفاده شود. ضمنا از مصرف دسرهاي حاوي مواد قندي و مواد شيرين كننده قندي پرهيز شود. در حد تمايل از كره و مارگارين (كره هاي گياهي) و يا روغن مايع همراه غذا و يا سالاد مفيد است. در اين رژيم غذايي توصيه مي شود صبحها از پروتئين بيشتري به خصوص شير و پنير و مغز گردو و بادام استفاده شود.

رژيم غني از كالري و

پروتئين و ويتامين

از اين رژيم غذايي براي درمان لاغريهاي شديد ناشي از بيماريهاي مزمن، كم غذايي طولاني و حالات افزايش سوخت و ساز بدن يا «هيپرمتابوليك» مثل تب شديد و طولاني، سوختگيها، هيپرتيروئيديسم يا پركاري غده تيروئيد استفاده مي شود. مقدار كالري در اين موارد بايد ۵۰ ـ ۲۵% بيشتر از طبيعي باشد مقدار پروتئين را به ميزان ۱۰۰ ـ ۹۰ گرم روزانه زياد مي كنند و مواد غذايي انتخاب مي شود كه پروتئين و به خصوص ويتامين B كمپلكس زياد داشته باشد. شير حدود يك ليتر در روز لازم است. تخم مرغ، انواع پنير، انواع گوشت و از چربيها، كره و مارگارين و روغن مايع بايد مصرف شود. در اين رژيم غذايي بايد از نان روزي ۸ بار و ترجيحا نان تهيه شده از آرد كامل استفاده شود. ميوه يا آب ميوه معادل ۶ ـ ۴ فنجان و سبزيجات تازه يا پخته هم يك يا دو بار در روز و هر بار نصف فنجان توصيه مي شود. همچنين از مواد نشاسته اي مثل دو نوبت سيب زميني كوچك يا نصف فنجان برنج يا ذرت همراه با سس پنير يا سسهاي ديگر و شيره گوشت بايد استفاده شود. انواع سوپ رقيق يا غليظ بستگي به ميل بيمار دارد. مواد شيرين مثل بستني، كيك ساده، دسرهاي ميوه، ژلاتين يا شيريني هاي معمولي ۱ تا ۲ بار روزانه بايد مورد استفاده قرار بگيرد. همين طور از انواع قند و شكر، ژله، عسل و شربت و آشاميدني هاي شيرين مي توان استفاده نمود.

رژيم عدم تحمل به

دي ساكاريد:

بعضي از انسانها دچار كمبود يا نقص و نارسايي يك يا چند آنزيم از جمله آنزيم لاكتاز، سوكراز، مالتاز، ايزومالتاز و گالاكتاز هستند؛ بنابراين اينها قادر به هضم و جذب قندهاي لاكتوز، ساكاروز، مالتوز و گالاكتوز نمي باشند، از اين رو رژيم غذايي آنها بايد بدون قندهاي لاكتوز، سوكروز، مالتوز و كالاكتوز باشد.

در كودكاني كه دچار كمبود يا فقدان لاكتاز هستند مخلوطي از آمينواسيدهاي بدون لاكتوز از قبيل Nutramigen يا يكي از فرآورده هاي دانه سويا ممكن است تجويز شود. در افراد بالغ كليه انواع شير و پنير و بستني و انواع ديگر مشتقات شير، نان سفيد و بيسكويت و سوپهاي كرم دار، دسرها و غذاها و شيريني هاي محتوي شير، آب نباتهاي شيردار و داروهاي حاوي لاكتوز تماما بايد از غذا حذف شوند. قند لاكتوز عمدتا در شير وجود دارد و كودكان و افرادي كه آنزيم «لاكتاز» را ندارند و يا دچار نقص در اين آنزيم هستند در صورتي كه شير و فرآورده هاي شير را مصرف كنند دچار دل درد و ناراحتي خواهند شد. البته ماست و فرآورده هاي تجارتي گالاكتوزيداز ممكن است سبب شوند كه بعضي از بيماران لبنيات را بدون ناراحتي تحمل كنند. افرادي كه دچار نقص و نارسايي در آنزيمهاي سوكراز يا انورتاز هستند بايد شكر و قند و شربتها و شيريني ها، آناناس، زردآلو، هويج، خرما، خربزه، هندوانه، پرتقال و انواع نخود و لپه و حتي شربتهاي دارويي از رژيم غذايي آنان حذف شود. به دليل اينكه در اين مواد قند ساكاروز وجود دارد.

رژيم ضد نفخ:

به دليل اينكه علل فيزيولوژيك و پاتولوژيك (آسيب شناسي) نفخ، متعدد مي باشد بنابراين رژيم غذايي مشخص به عنوان ضد نفخ وجود ندارد به خصوص كه تفاوتهاي فردي از نظر حساسيتهاي غذايي و عادات غذايي و گوارشي بسيار مختلف است. اما محدوديت و حذف بعضي مواد غذايي از رژيم غذايي تا حدودي مؤثر است. مواد غذايي اصلي كه منجر به نفخ مي شود شامل:

۱ـ مايعات گازدار، غذاهاي پف كرده يا تهيه شده از شير يا تخم مرغ زده شده و كف كرده منجر به نفخ مي شود

۲ـ غذاهاي حاوي لاكتوز در صورتي كه فرد دچار نقص در آنزيم «لاكتاز» است و نسبت به لاكتوز عدم تحمل دارد

۳ـ بعضي از ميوه ها و سبزيجات به خصوص شلغم، كلم، گل كلم، بقولات، خيار، فلفل سبز، كاهو، مغزهاي گياهي پياز، ترب، سيب خام، خربزه و هندوانه و انواع سردرختي ها از قبيل زردآلو، آلوچه و گوجه

۴ـ مواد غذايي فوق العاده چرب به علت تركيب اسيدهاي چرب با بيكربنات اثني عشر و در نتيجه ايجاد گازكربنيك باعث ايجاد نفخ مي شوند.


برچسب: ، برنامه رژيم لاغري سريع وموثر، رژيم غذايي انلاين، رژيم غذايي درماني موثر، رژيم چاق4ي سريع، چند راه براي كاهش وزن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۱۱:۰۳ توسط:faezeh موضوع:

دوازده سفارش مهم دكتر كرماني براي لاغر شدن

كاهش وزن

درباره لاغر شدن

دوازده سفارش مهم دكتر كرماني
سفارش اول
مكان خاص و وضعيت خاصي براي خوردن غذا تعيين كنيد . مثلا با خود تصميم بگيريد كه حتماً براي خوردن هر غذايي، بايد سر ميز غذا خوري و در حالت نشسته باشيد .
خانم چاق : اين يك امر طبيعي است . همه مردم سر ميز غذاخوري يا سفره أي كه روي زمين پهن است غذايشان را مي خورند .
دكتر كرماني : نه فقط وعده هاي سه گانه ، بلكه براي خوردن هر چيز هر چند هم كه ناچيز باشد، مثلا يك دانه تخمه بايد آن را در حالت نشسته در آن جاي مخصوص خورد .
خانم چاق : كجاي منزل بهتر است؟
دكتر كرماني : هر جايي كه دلتان مي خواهد .
خانم چاق : اين محدوديت چه فايده اي دارد ؟
دكتر كرماني : اگر جاي مخصوصي در خانه براي خوردن تعيين كنيد ، مجبور مي شويد اگر دو عدد پسته هم بخواهيد بخوريد ، آن دو پسته را به اطاق پذيرايي ببريد و سر ميز بنشينيد و آن را بخوريد ، آيا شما به خاطر دو پسته اين كار را مي كنيد؟
خانم چاق : نه ، دو پسته ارزش اين همه برو بيا را ندارد. از خيرش مي گذرم.
دكتر كرماني : اگر مي خواهيد يك قاشق خورشت فسنجان را هم بچشيد ، بايد اين قاشق را به اطاق پذيرايي برده ، آن را بچشيد و برگردانيد .
خانم چاق : صرف ندارد آقاي دكتر! مثل ماه رمضان مي چشم و دور مي اندازم .
دكتر كرماني : اگر هنگام مشاهده تلويزيون بخواهيد يك چاي بخوريد، حاضريد هال را رها كنيد و چاي را به اطاق پذيرايي ببريد ، و بنشينيد تنها بخوريد و بعد به جمع خانواده در هال برگرديد ؟
خانم چاق : از خير آن چاي دور از خانواده و تلويزيون هم گذشتم .
دكتر كرماني : آيا فرمان ديدي بخور ، به شما فرمان خوردن پسته را نداد ؟
خانم چاق : چرا فرمان داد ولي ارزش بله گفتن نداشت .
دكتر كرماني : اگر اجازه داشتيد همان غذا را روبه روي تلويزيون در هال بخوريد ، مي خورديد يا نه ؟
خانم چاق : حتماً مي خوردم .
دكتر كرماني : پس آيا به اهميت اين تصميم پي برديد؟
خانم چاق : بله دكتر بسيار عالي است .
دكتر كرماني : اميدوام اين تصميم را همين حالا بگيريد و كار را براي فردا نگذاريد .تمني مي كنم براي تعيين مكان ، دقت كرده باشيد و اين دو جا را، انتخاب نكنيد .
خانم چاق : دو جايي كه نمي خواهيد كجا است ؟
دكتر كرماني : مبلِ مقابل تلويزيون را تعيين نكنيد ، زيرا هميشه آنجا مي نشينيد و مي خوريد . همچنين مكان تعيين شده در آشپزخانه نباشد .
خانم چاق : چرا براي اين دو نقطه استثناء قائل مي شويد ؟
دكتركرماني : زيرا بيشتر وقت خانم ها در منزل در اين دو جا مي گذرد، بنابراين صلاح نيست اين گونه مكانها براي نشستن و خوردن انتخاب شود .

سفارش دوم
دكتر كرماني : پس از صرف غذا فوري سفره را ترك كنيد .
خانم چاق : چه اشكال دارد سر سفره بمانيم و صحبت كنيم .
دكتر كرماني : صحبت كردن مشكلي ندارد ، دور از سفره هم مي توانيد صحبت كنيد .
خانم چاق : پس نگراني شما از چه چيزيست .
دكتر كرماني : نگرانم كه اگر سر سفره بمانيد ، فرمان هاي ديدي بخور شروع به فعاليت كند ، و شما را وادار به ادامه خوردن كند.
خانم چاق : درست نيست ما خودمان را عقب بكشيم و جمع كردن و تميز كردن سفره را به ديگران واگذار كنيم .
دكتر كرماني : لطفاً اول عقب نشيني كنيد و موقع جمع كردن سفره مجدداً براي كمك كردن تشريف بياوريد .

سفارش سوم:
دكتر كرماني : هنگام چشيدن غذا آن را ، قورت ندهيد .
خانم چاق : چرا ؟
دكتر كرماني : خانم ها هنگام چشيدن كالري زيادي مصرف مي كنند كه حتي باورش برايشان سخت است . مثلاً چشيدن يك قاشق خورشت فسنجان ، كه روي آن را روغن كاملا پوشانده است ، تقريبا ۵۰ كالري دارد .
خانم چاق : آقاي دكتر ۵۰ كالري كه ارزشي ندارد .
دكتر كرماني : موضوع يك قاشق نيست ، زيرا خانم هاي چاق به بهانه چشيدن تا ظهر خوردن را ادامه مي دهند !
خانم چاق : ميگوئيد ديگر غذاها را نچشيم ؟
دكتر كرماني : در ماه مبارك رمضان چطور مي چشيد ؟
خانم چاق : قاشق را در قابلمه مي زنيم و به طور عمودي آن را بيرون مي كشيم و تكان مي دهيم . بعد آن را سر زبان مي گذاريم و بعد آب دهانم را به بيرون مي اندازم.
دكتر كرماني : خواهشمندم همين امروز روي يك كارت كوچك بنويسيد «لطفاً هميشه مثل ماه رمضان غذا را بچشيد.» و اين كارت را روي اجاق گاز بچسبانيد .
سفارش چهارم :
هنگام گرسنگي به خريد نرويد
دكتر كرماني : هنگام گرسنگي به خريد نرويد.
خانم چاق : چرا دكتر ؟
دكتر كرماني : زيرا اگر خريد در حالت گرسنگي باشد ، به خريد چيزهاي اضافي كه نياز به آن نداريد مي پردازيد .
سفارش پنجم :
از خوردن باقي مانده غذاهاي فرزندانتان خودداري كنيد
خانم چاق : آقاي دكتر اگر ما نخوريم غذاها اسراف مي شود.
دكتر كرماني : امروزه هيچ جايي براي اين گونه بهانه ها وجود ندارد.
خانم چاق : چطور؟
دكتر كرماني : امروزه با وجود يخچال ها و فريزرها، هيچ چيز اسراف نمي شود. اضافه غذاها را مي توانيد تا وعده هاي بعد در يخچال نگهداري كنيد .
خانم چاق : اگر يخچال جا نداشته باشد چكار كنيم ؟
دكتر كرماني : در اين حالت دو انتخاب مي ماند. ريختن آن غذاهاي مانده در سطل آشغال ، يا ريختن آن در شكم پدر ومادر .
خانم چاق : كدام را انتخاب بكنيم ؟
دكتر كرماني : حتماً سطل آشغال را بايد انتخاب كنيد . شكم والدين كه سطل آشغال نيست !
خانم چاق : آيا ريختن نعمت خدا در سطل آشغال اسراف نيست .
دكتر كرماني : بزرگترين نعمت هاي خداوندي ، سلامتي است كه شما آن را با رفتارهاي اشتباهتان به مخاطره انداخته ايد.
خانم چاق : متوجه نمي شوم . لطفاً بيشتر توضيح دهيد.
خانم چاق : حلال كردن باقي مانده غذاهاي اطفال، به-معني دريافت كالري بيش از نياز است . همچنين مي دانيد كه كالري بيش از نياز به چربي تبديل مي شود ونوع بد اين چربي ها لخته هايي در خون ايجاد مي كند كه منجر به انسداد عروق مي گردد . وبراي جلوگيري از پيش آمدن چنين مشكلي بايد از مصرف باقي مانده غذاهاي فرزندانمان خودداري كنيم.
در حقيقت خوردن غذاهاي اضافه خودش يك نوع اسراف است .
خانم چاق : چه طور خوردن باقي مانده غذا اسراف به حساب مي آيد ؟!
دكتر كرماني : در قرآن كريم خداوند مي فرمايد :
{كُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ}
«بخوريد و بياشاميد ولي اسرف نكنيد»
پيامبر گرامي (صلي الله عليه وآله) اسراف را اين چنين تعريف مي كند ومي فرمايد: «ان من الاسراف ان تاكل ما تشتهيه»
«يكي از موارد اسراف آن است كه هرچه دلت مي خواهد بخوري»

سفارش ششم :
تنها از قاشق مربّا خوري يا چنگال ميوه خوري براي صرف غذا استفاده كنيد .
خانم چاق : به چه علت؟
دكتر كرماني : زيرا چاق ها دلشان مي خواهد كه بخورند ، و تا وقتي كه سر سفره هستند از خوردن دست نمي كشند ، پس بهتر است از قاشق كوچك استفاده كنند تا مقدار غذاي دريافتي كمتر شود و غذا خوب هضم بشود . براي افراد چاق شايد خيلي مهم نباشد كه در قاشق چقدر غذا باشد ، مهم اين است كه چيزي در دهان بگذارد، شايد براي كم كردن مقدار غذاي مصرفي قاشق كوچك بهترين و آسان ترين روش باشد .
براي خوردن وعده هاي سه گانه از ظروف سلف سرويس ( ) استفاده كنيد.
خانم چاق : چرا بايد اين كار را بكنيم؟

دكتر كرماني : چاق ها معمولا قبل از اينكه سر سفره بنشينند تصميم جدي دارند كه كم بخورند ، ولي متاسفانه ، با ديدن غذاها رنگارنگ وخوشمزه ، عوامل اگر ديدي بخور شروع به فعاليت مي كند و تصميم شان براي كم خوري سست مي شود، واين امر باعث مي شود كه بيشتر سر سفره بنشينند وغذا ميل نمايند.
خانم چاق : ظرف سلف سرويس چطور مي تواند از اين مشكل جلوگيري كند؟
دكتر كرماني : وقتي سر سفره نشستيد ، غذاهايي را كه مي خواهيد بخوريد ، در جاهاي مخصوص آن ظرف بگذاريد . مثل برنج و خورشت ، سلاد و ماست وهر غذاي ديگري كه سر سفره هست ، وبا خود عهد ببنديد كه ديگر به هيچ غذايي دستبرد نزنيد . با اين روش بهتر مي توانيد جلوي خودتان را بگيريد.
خانم چاق : ظاهراً روش بسيار خوبي است ، من حتماً امروز براي تهيه اين ظروف اقدام مي كنم. آيا روشهاي ديگري وجود دارد ؟

سفارش هشتم
دكتر كرماني : تصميم بگيريد بعد از خوردن هر غذايي دندان هاي خود را مسواك بزنيد.
خانم چاق : ما بعد از وعدهاي غذا مسواك مي زنيم .
دكتر كرماني : شما بعد از وعده هاي سه گانه مسواك مي زنيد ، ولي بعد از اينكه مسواك زدي اگر يك شكلات عصر خوردي آيا مجددا مسواك مي زنيد ؟
خانم چاق : خير
دكتر كرماني : ما اين تصميم مسواگ زدن را مي خواهيم آيا بعد از آن چيزي ميخوري .
خانم چاق : خير ؛ اگر قرار باشد دوباره مسواك بزنم نمي خورم زيرا يك شكلات ارزش آن را ندارد .
دكتر كرماني : اگر قرار نبود مسواك بزنيد چي ؟
خانم چاق : بدون شك آن شوكولات را مي خوردم.
دكتر كرماني : پس با اين تصميم توانستيد جلوي خوردنتان را بگيريد.
خانم چاق : بله دكتر روش بسيار خوبي است من حتما به آن عمل خواهم كرد .آيا روش هاي ديگري هم هست؟

سفارش نهم :
در انتخاب محل نگه داري تنقلات دقت كنيد :
خانم چاق : چه تاثيري دارد؟
دكتر كرماني : اگر آجيلها ، شيرينيها ، و ديگر هله هوله ها در معرض ديد باشد يا در مسير رفت و آمد روزانه ي شما باشد ، فرمان هاي ديدي بخور ، نمي گذارد از آنها نصيبي نبريد بنابراين سعي كنيد آنها را در جاهاي دور از ديد خود و دور از دسترست و مسير هميشگي نگهداري كنيد.
سفارش دهم:
دكتر كرماني : هرچه مي خواهيد بخوريد در بشقاب خود بگذاريد ،وهرگز دست به قابلمه يا بشقاب ديگران نزنيد .
خانم چاق : چرا بايد اين كار را بكنيم ؟
دكتر كرماني : زيرا چاقها سر سفره اول براي خود كم مي كشند زيرا تصميم ندارند كه چاقتر بشوند ، ولي چند دقيقه نمي گذرد، كه بعد از درك لذت غذاها تصميم آنان عوض مي شود و دو باره مقدار كمي ديگر بر مي دارند ….. همين كار را چندين بار تكرار مي كنند ….
خانم چاق : اين كار بهتر از آن نيست كه يك مرتبه خيلي بكشد؟
دكتر كرماني : خير …. زيرا مجموع غذاهاي كشيده شده بسيار بيشتر از يك بار زياد كشيدن است .
سفارش يازدهم :
دكتر كرماني : اراده و تصميم خودرا بانذر و قسم محكم كنيد .
خانم چاق : قسم ونذر براي چي؟
دكتر كرماني : وقتي انسان براي گرفتن رژيم غذايي تصميم مي گيرد ، عوامل خنثي كننده ي زيادي بر عليه اجراي آن تصميم فعال خواهد شد ، كه عبارتند از ، عوامل ارثي ، محيطي و اجتماعي ، همه اين عوامل در راه متزلزل كردن آن تصميم وارد عمل مي شوند ، در نتيجه اراده و تصميم او را متزلزل مي كنند .
براي جلوگيري از آن تزلزل بهتر است قسم بخوري كه من اين رژيم را تا رسيدن به وزن ايده آل ادامه مي دهم.
خانم چاق : آيا اين كار حرام نيست؟
دكتر كرماني : اگر از توانائي خود براي ادامه راه مطمئن هستيد ، هيچ اشكالي ندارد .
خانم چاق :اگر خيلي مطمئن نباشيم چي ؟
دكتر كرماني : اگر قسم خود را شكستي ، بايد كفاره شكستن قسمت را بدهيد ( اطعام ده فقير است )
سفارش دوازدهم :
دكتر كرماني :براي كسب هر موفقيت در كاهش وزن خود را تشويق كنيد .
خانم چاق : آقاي دكتر چطور خود را تشويق كنيم .
دكتر كرماني : همان گونه اي كه وقتي فرزندانتان موفق مي شوند شما آنان را تشويق مي كنيد .همچنين براي تشويق خود ، بايد چيزي را كه دوست داريد مد نظر قرار دهيد و هنگام كاهش چند كيلوگرم آن را براي تشويق خود خريداري كنيد و به خود اهدا كنيد .


برچسب: ، رزيم غذايي موثر، رژيم آنلاين، رژيم غذايي لاغري دكتر كرماني، نمونه رژيم غذايي، چند رژيم غدايي لاغري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۹:۵۸ توسط:faezeh موضوع:

رژيم غذايي كانادايي ۱۵روزه

رژيم كانادايي

رژيم بدون كوچكترين تغييري بايد انجام بشه و اگه حتي يه آب نبات خورديد رژم رو قطع كرده دو ماه بعد شروع كنيد اثر رژيم تا يك ساله …

 

رژيم كانادايي,رژيم كانادايي ۱۳ روزه,رژيم كانادايي لاغري

روز اول

صبحانه : يك فنجان قهوه + يك حبه قند

ناهار : ۲ عدد تخم مرغ سفت آب پز + اسفناج پخته + ۱ عدد گوجه فرنگي

شام : ۳۰۰ گرم گوشت پخته يا كبابي + كاهو + آب ليمو ترش
روز دوم

صبحانه : يك فنجان قهوه + يك حبه قند

ناهار : ۱۰ ورق كالباس مرغ + يك ليوان ماست كم چرب

شام : ۳۰۰ گرم گوشت كبابي يا پخته +كاهو + آب ليمو ترش
روز سوم

صبحانه : يك فنجان چاي + ۲ عدد خرما

ناهار : نصف سينه مرغ پخته يا كبابي + كاهو بدون آبليمو

شام : سالاد كرفس +كلم + گوجه فرنگي + سس آبليمو
روز چهارم

صبحانه : يك فنجان قهوه +يك حبه قند + يك ورق نان تست

ناهار : يك ليتر آبميوه ترجيحا آب سيب يا هويج + يك ليوان ماست كم چرب

شام : ۲ عدد تخم مرغ آب پز + هويج پخته رنده شده + ۲۰۰ گرم پنير رژيمي يا كم نمك
روز پنجم

صبحانه : يك فنجان قهوه + يك حبه قند + يك ورق نان تست

ناهار : يك عدد ماهي پخته يا كبابي كامل + يك قاشق چايخوري كره + آبليمو

شام : نصف سينه مرغ + كاهو + آبليمو + روغن زيتون
روز ششم

صبحانه : يك فنجان چاي + ۲ عدد خرما

ناهار : ۱۰ ورق كالباس مرغ + يك فنجان ماست كم چرب

شام : نصف سينه مرغ + كاهو + آبليمو + روغن زيتون
روز هفتم

صبحانه : يك فنجان قهوه + يك حبه قند + يك ورق نان تست

ناهار : ۲ عدد تخم مرغ سفت آب پز + يك ورق كالباس + كاهو

شام : سالاد كلم + گوجه فرنگي + سس آبليمو + يك عدد ميوه
روز هشتم

صبحانه : يك فنجان قهوه + يك حبه قند

ناهار : نصف سينه مرغ پخته يا كبابي + كاهو + آبليمو

شام : ۳۰۰ گرم گوشت كبابي يا پخته +كاهو + آبليمو + يك عدد ميوه
روز نهم

صبحانه : يك ليوان شير

ناهار : نصف سينه مرغ پخته يا كبابي + كاهو + آبليمو

شام : سالاد كاهو + خيار + گوجه فرنگي + سس آبليمو + يك عدد ميوه
روز دهم

صبحانه : يك فنجان قهوه + يك حبه قند + يك ورق نان تست

ناهار : يك ليتر آبميوه ترجيحا آب سيب يا هويج + يك ليوان ماست كم چرب

شام : يك عدد تخم مرغ آب پز + يك هويج پخته شده + ۲۰۰ گرم پنير رژيمي يا كم نمك
روز يازدهم

صبحانه : يك فنجان قهوه + يك حبه قند + يك ورق نان تست

ناهار : يك عدد ماهي پخته يا كبابي كامل + يك قاشق چايخوري كره + آبليمو

شام : نصف سينه مرغ + كاهو و كرفس
روز دوازدهم

صبحانه : يك ليوان چاي + ۲ عدد خرما

ناهار : ۲ عدد تخم مرغ سفت آب پز + يك هويج پخته شده

شام : نصف سينه مرغ + كاهو و كرفس
رژيم نگهدارنده

روز سيزدهم

صبحانه : يك ليوان شير

ناهار : گوشت يا مرغ پخته يا كبابي + گوجه فرنگي و سس آبليمو + سالاد كاهو

شام : سوپ آب مرغ يا آب گوشت + ۲ عدد نان تست + ۲ عدد ميوه
روز چهاردهم

صبحانه : يك ليوان چاي + يك ورق نان تست با عسل

ناهار : ۵ ورق كالباس مرغ + گوجه فرنگي + ۱ عدد خيارشور + ۲ ورق نان تست

شام : نصف سينه مرغ + سالاد كاهو + خيار + گوجه فرنگي + يك عدد ميوه
روز پانزدهم

صبحانه : يك ليوان شير

ناهار : گوشت يا مرغ كبابي يا پخته شده + سالاد خيار و گوجه فرنگي

شام : سوپ آب مرغ يا گوشت + ۲ ورق نان تست + ۲ عدد ميوه

بعد از ۱۵ روز ميتونيد بصورت معمول غذا ميل كنيد حتي شيريني اما به اندازه ي كم اگه وزنتون تا ۶ يا ۱۰ ماه بعدش به اندازه ۲ كيلو برگشت فقط ۳ روز رژيم نگهدارنده رو بگيريد تا به وزن اولتون برگردين حتما در طول روز ۵ ليوان آب بنوشيد

رژيم بدون كوچكترين تغييري بايد انجام بشه و اگه حتي يه آب نبات خورديد رژم رو قطع كرده دو ماه بعد شروع كنيد اثر رژيم تا يك ساله

جاي چاي و قهوه نبايد عوض بشه

اگه كامل رژيم رو انجام بديد ۸تا۱۰ كيلو وزن و ۱۰تا۱۵ سانت سايز كم ميكنيد

ورزش موثر در اين رژيم :

روزي ۶ نوبت و هربار ۱۱ نفس عميق كه معادل ۳ كيلومتر دويدن است .

پاها را به اندازه عرض شانه باز كنيد و شكم و باسن را منقبض كنيد به وسيله ي بيني ريه ها را پر از هوا كنيد و به آرامي دستها را بالا ببريد و تا ۱۰ بشماريد بعد از راه دهان تمام هوا را خارج كنيد و به آرامي دستها را پايين بياوريد هنگام خارج كردن هوا از ريه شكم و باسن را آزاد كنيد

سس آبليمو : ۲ قاشق ماست + يك قاشق غذاخوري روغن زيتون + يك قاشق آبليمو + نمك و فلفل

سوپ مرغ : يك ليوان آب مرغ + نصف فنجان سيب زميني خرد شده + يك فنجان هويج خرد شده + نصف فنجان نخود فرنگي + كمي نمك و آبليمو

غذاهايي كه به جاي گوشت قرمز و مرغ و ماهي و تخم مرغ ميتوان استفاده كرد :

۱-بوراني كدو : ۲ عدد كدوي متوسط را حلقه حلقه كرده يك عدد گوجه فرنگي خرد شده و يك قاشق روغن مايع به آن اضافه كرده پخته با يك ليوان ماست بدون چربي ميل كنيد

۲-بوراني اسفناج : نيم كيلو اسفناج را با كمي نمك پخته با يك ليوان ماست كم چرب ميل نماييد

۳-عدسي : يك فنجان عدس پخته را با كمي آبليمو ميل نماييد

۴-گل كلم : يك چهارم گل كلم متوسط را با يك قاشق روغن جامد و يك ليوان آب و يك قاشق رب گوجه فرنگي پخته و ميل نماييد

۵-سالاد كرفس : يك ليوان كرفس خرد شده را به همراه كاهو و يك عدد گوجه فرنگي به همراه سس آبليمو ميل نماييد

“لاغري شكم تان به دلايل زير غير ممكن مي شود

بنا به گزارش آكاايران : چند ماهي است رژيم گرفته ايد، روزي يك بار ورزش مي كنيد اما هنوز چربي هاي شكم سر جاي شان سفت و محكم ايستاده اند و خيال رفتن ندارند. همين حضور ثابت، پيگير و هميشگي چربي هاست كه آن ذوق و اشتياق اوليه براي لاغر شدن را مي گيرد و نااميدي است كه دوباره سراغ تان مي آيد. با نااميدي مجدد شروع به خوردن مي كنيد و دوباره چربي ها به آنچه مي خواهند مي رسند. يعني جمع شدن و اجتماع و دورهمي هميشگي آنها. اما مساله مهم اين است كه چرا اين چربي ها آب نمي شوند؟ چربي اضافي شكمي مخصوصا چربي احشايي يعني آن نوع چربي كه دور اندام هاي تان را مي گيرد، خبرهاي خوبي براي شما ندارد. اگر رژيم و ورزش به آب ….شدن اين چربي ها كمك نمي كنند، شايد دليل اصلي هورمون ها، عوامل ژنتيكي يا سن و سال باشد


برچسب: ، برنامه ي رژيم غذايي سريع و موثر، دريافت رژيم غذايي، رژيم غذايي آنلاين، رژيم غذايي درماني، رژيم غذايي كانادايي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۸:۱۲ توسط:faezeh موضوع:

برنامه ۱۵ روزه براي افزايش وزن

افزايش وزن

پيش از اجراي رژيم ، حتما به موارد زير توجه فرماييد :
۱- رژيمهاي زير براي افراد لاغر عادي طراحي شده است .
اجراي اين رژيم براي مبتلايان به ديابت ، بيماريهاي قلبي- عروقي ، فشارخون بالا و تري گليسيريد و كلسترول خون بالا و … ( بجز با تاييد پزشك معالج ) توصيه نمي شود.
۲- نوع غذاهاي رژيمهاي زير يكسان است . تفاوت تنها در مقدار كالري آنهاست .
۳- رژيمها با توجه به ميزان دريافت غذاي روزانه تعيين شده است لذا در انتخاب رژيم مناسب دقت نماييد .
۴- اين رژيمها براي رژيم گيرندگاني با فعاليت بدني متوسط است . چنانچه فعاليت بدني بيشتري داريد به حجم غذاي خود قدري بيافزاييد .
نكته : مقدار غذاي رژيم انتخابي بايد از مقدار غذايي كه در حال حاضر مصرف مي كنيد بيشتر باشد!
نكته : اگر با رژيم انتخابي خود افزايش وزن كافي نداشته باشيد انتخاب شما اشتباه بوده و بايد رژيم پركالري تري را اجرا كنيد . رژيم متناسب با وضعيت شما آن است كه ماهيانه افزايش وزني معادل دو تا چهار كيلوگرم بدهد .
نكته : يك كفگير برنج معادل هفت قاشق غذاخوري معمولي برنج پخته آبكش است .يك كف دست نان تقريبا معادل يك مربع به ابعاد ۱۰×۱۰ سانتي متر است. يك چهارم نان تقريبا معادل ۲ الي ۵/۲ كف دست نان و نصف نان معادل ۴ الي ۵ كف دست نان و … ميباشد .
نكته : نان برنامه غذايي شما نان لواش است. در صورت تمايل مي توانيد از ساير نان ها مانند نان سنگك يا بربري نيز استفاده كنيد .

۵- مواد قندي نظير قند ، شكر ، خرما و … در حد متعادل مصرف كنيد .
۶- چربي و روغن غذاها در حد متعادل باشد . مصرف لبنيات پرچرب ضروري نمي باشد .
۷- خرده خواري افزايش وزن را سرعت مي دهد. حتما در طي روز از مواد غذايي نظير نان سوخاري ، نان خشك ويفر و … به مقدار زياد مصرف كنيد .
نكته : لازم نيست خود را با آنها سير كنيد؛ فقط در حد فاصل وعده هاي غذا خرده خواري كنيد و معده را خالي نگذاريد .
۹- حتما در طي روز آب ميوه به مقدار زياد ميل كنيد. آب ميوه نيز افزايش وزن را سرعت مي دهد .
نكته : از آب ميوه هاي شيرين، تازه و طبيعي استفاده كنيد. آب ميوه هاي ترش نظير آب پرتقال ،آب انار و … براي افزايش وزن مناسب نيستند .
نكته : از خوردن ميوه زياد خودداري كنيد. مصرف ميوه زياد معده را پر كرده و اشتها را كاهش مي دهد .
نكته : جدول واحد ميوه براي ميوه جات مختلف و جدول معادل هاي غذايي در پيوست هاي پايان كتاب آورده شده است .
۱۰- مصرف دسر ( ژله ، بستني ، شكلات و … ) بعد از ناهار و شام به افزايش وزن كمك مي كند بنابراين حتما دسر خود را ميل كنيد هر چند ناچار باشيد ناهار و شام را كمتراز مقدار موجود در برنامه غذايي بخوريد. در صورت تمايل مي توانيد دسرها را با هم جابجا كنيد .

۱۱- مصرف ويتامين هاي اشتها آور براي افزايش وزن ضروريست. در دوران افزايش وزن بصورت منظم و پس از رسيدن به وزن مناسب گاه به گاه مصرف شوند .
نكته : ويتامين ها بايد طبق تجويز پزشك مصرف شوند. مصرف خودسرانه آن ها خطرناك است و اصلا توصيه نمي شود .
نكته : به هيچ وجه براي افزايش اشتها از داروهاي غير ويتامينه استفاده نكنيد. مكمل هاي غذايي نيز بايد مورد تاييد وزارت بهداشت، درمان و … باشند؛ اگرچه براي افزايش وزن تنها داشتن برنامه غذايي مناسب ، نوشيدن آب ميوه ، خرده خواري و مصرف ويتامين هاي افزايش دهنده اشتها كافيست .
نكته : به تدريج با افزايش اشتها ، غذاي خود را افزايش دهيد .
۱۲- پياده روي و تحرك زياد لاغر كننده است. بنابراين پياده روي را كاهش داده و از تحرك غير ضروري خودداري كنيد. در عوض روزانه يك ربع الي نيم ساعت نرمش سبك داشته باشيد و پس از آن آب ميوه بنوشيد و خرده خواري كنيد. اين كار به افزايش وزن كمك مي كند .
نكته : انجام نرمش سبك و دراز و نشست از بروز چاقي موضعي در دوران افزايش وزن جلوگيري مي كند .
۱۳- استرس و اضطراب در افراد مستعد سبب لاغري مي شود. بنابراين از موقعيت هاي بوجود آورنده استرس و اضطراب دوري كنيد و در صورت نياز از راهنمايي هاي مشاوران روانشناس و روانپزشك استفاده كنيد .
و بلاخره اينكه ؛ چنانچه به بيماري هاي عفوني و انگلي مبتلا مي باشيد آنها را درمان كنيد. اين بيماري ها عموما اشتها را كاهش و مصرف انرژي را افزايش مي دهند .
نكته : بيماري پركاري تيروئيد اگرچه اشتها را زياد مي كند اما با افزايش مصرف انرژي موجب لاغري مي شود و بايد آن را درمان نمود .
بياد داشته باشيد : استرس و تحرك كمتر ، مصرف ويتامين هاي افزايش دهنده اشتها ، نرمش سبك و مصرف آب ميوه و خرده خواري زياد در طول روز و خوردن دسر بعد از ناهار و شام و بتدريج غذاي خود را افزايش دهيد.

رژيم غذايي ويژه افراد بسياركم خوراك
توصيه هاي روزانه در دوران رژيم
روزانه دو ليوان آب ميوه بنوشيد.
در طول روز خرده خواري زياد داشته باشيد.
قند ، شكر ، خرما و ساير مواد قندي را در حد متعادل مصرف كنيد.

رژيم چاقي

شنبه
صبحانه : نان و پنير و گردو
يك سوم نان لواش و يك قوطي كبريت پنير و يك و نيم عدد گردو
تذكر : يك قوطي كبريت پنير برابر با سي گرم پنير مي باشد.
ميان وعده صبح : يك واحد ميوه
ناهار : چلو خورش قورمه سبزي
دو كفگير برنج و هفت قاشق غذاخوري خورش+ يك قوطي كبريت گوشت و نصف كف دست ته ديگ
دسر : يك ليوان بستني
تذكر : يك ليوان بستني، يك ليوان استاندارد به حجم ۲۵۰سي سي مي باشد.
ميان وعده عصر : يك واحد ميوه
شام : املت گوشت
يك قطعه املت و يك سوم نان لواش
دسر : سه چهارم يك قطعه كيك شكلاتي
تذكر : يك قطعه املت به ابعاد هشت در پنج سانتي متر مي باشد.
تذكر : يك قطعه كيك شكلاتي به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتي متر مي باشد.
وعده قبل از خواب : يك ليوان شير يا ماست

يكشنبه
صبحانه : نان و پنير
يك سوم نان لواش و يك قوطي كبريت پنير
تذكر : يك قوطي كبريت پنير برابر با سي گرم پنير مي باشد.
ميان وعده صبح : يك واحد ميوه
ناهار : آش شله قلمكار
يك بشقاب متوسط سوپخوري آش شله قلمكار و چهار پنجم نان لواش و يك كاسه متوسط ماست خوري ماست
دسر : سه چهارم فنجان ژله
ميان وعده عصر : يك واحد ميوه
شام : ساندويچ همبرگر
يك چهارم ساندويچ همبرگر متوسط
دسر : يك و نيم قطعه شكلات
تذكر : يك قطعه شكلات به ابعاد سه در چهار سانتي متر مي باشد.
وعده قبل از خواب : سه چهارم ليوان شير يا ماست

دوشنبه
صبحانه : شير و بيسكويت
يك ليوان شير و دو عدد بيسكويت
ميان وعده صبح : يك واحد ميوه
ناهار : استانبولي پلو با مرغ
دو كفگير پلو و نصف كف دست ته ديگ
دسر : يك ليوان بستني
تذكر : يك ليوان بستني، يك ليوان استاندارد به حجم ۲۵۰سي سي مي باشد.
ميان وعده عصر : يك واحد ميوه
شام : كشك و بادمجان
يك سوم بشقاب متوسط كشك و بادمجان و يك چهارم نان لواش و سبزي خوردن به ميزان دلخواه
دسر : يك قطعه كيك شكلاتي
تذكر : يك قطعه كيك شكلاتي به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتي متر مي باشد.
وعده قبل از خواب : يك ليوان شير يا ماست

سه شنبه
صبحانه : شير و خرما
يك ليوان شير و دو عدد خرما
ميان وعده صبح : يك واحد ميوه
ناهار : چلو خورش قيمه بادمجان
يك و نيم كفگير برنج و پنج قاشق غذاخوري خورش+ سه چهارم بادمجان+ يك و نيم قوطي كبريت گوشت و يك كف دست ته ديگ
دسر : يك ليوان بستني
تذكر : يك ليوان بستني، يك ليوان استاندارد به حجم ۲۵۰سي سي مي باشد.
ميان وعده عصر : يك واحد ميوه
شام : آش سبزي
دو سوم بشقاب متوسط سوپخوري آش و يك چهارم نان لواش
دسر : يك قطعه شكلات
تذكر : يك قطعه شكلات به ابعاد سه در چهار سانتي متر مي باشد.
وعده قبل از خواب : يك ليوان شير يا ماست

چهارشنبه
صبحانه : شير و موز
يك ليوان شير و نصف موز بزرگ
ميان وعده صبح : يك واحد ميوه
ناهار : كتلت گوشت
سه عدد كتلت گوشت و گوجه فرنگي به ميزان دلخواه و يك عدد نان لواش و يك كاسه متوسط ماست خوري ماست
دسر : هشت عدد چيپس
تذكر : يك عدد كتلت به ابعاد هشت در پنج سانتي متر مي باشد.
ميان وعده عصر : يك واحد ميوه
شام : دلمه فلفل
يك عدد دلمه فلفل و يك چهارم نان لواش
دسر : يك قطعه كيك شكلاتي
تذكر : يك قطعه كيك شكلاتي به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتي متر مي باشد.
وعده قبل از خواب : يك ليوان شير يا ماست

پنجشنبه
صبحانه : نان و پنير و گردو
يك سوم نان لواش و يك قوطي كبريت پنير و يك و نيم عدد گردو
تذكر : يك قوطي كبريت پنير برابر با سي گرم پنير مي باشد.
ميان وعده صبح : يك واحد ميوه
ناهار : ماكاروني با قارچ
يك و سه چهارم ليوان ماكاروني و يك كاسه متوسط ماست خوري ماست
دسر : يك و نيم فنجان ژله
ميان وعده عصر : يك واحد ميوه
شام : برنج و خورش دلخواه
سه چهارم كفگير برنج و دو قاشق غذاخوري خورش+ يك قوطي كبريت گوشت
دسر : يك قطعه شكلات
تذكر : يك قطعه شكلات به ابعاد سه در چهار سانتي متر مي باشد.
وعده قبل از خواب : سه چهارم ليوان شير يا ماست

جمعه
صبحانه : شير و خرما
يك ليوان شير و دو عدد خرما
ميان وعده صبح : يك واحد ميوه
ناهار : چلو كباب كوبيده
يك و سه چهارم كفگير برنج و سه چهارم سيخ كباب كوبيده و گوجه فرنگي كبابي به ميزان دلخواه و يك كاسه متوسط ماست خوري ماست
دسر : هشت عدد چيپس
تذكر : يك سيخ شامل سي سانت متر كباب كوبيده مي باشد.
ميان وعده عصر : يك واحد ميوه
شام : املت گوجه فرنگي
يك و نيم قطعه املت و يك سوم نان لواش
دسر : سه چهارم قطعه كيك شكلاتي
تذكر : يك قطعه املت به ابعاد هشت در پنج سانتي متر مي باشد.
تذكر: يك قطعه كيك شكلاتي به ابعاد پنج در ده و ضخامت پنج سانتي متر مي باشد.
وعده قبل از خواب : يك ليوان شير يا ماست


برچسب: ، رژيم آنلاين، رژيم غذايي درماني، رژيم چاقي، چند راه براي چاق شدن، چگونه چاق شويم،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۶:۲۴ توسط:faezeh موضوع:

رژيم لاغري سريع

رژيم لاغري

رژيم لاغري سريع

اين برنامه انقلابي(رژيم ۱۵ روزه) با سرعت و آسان باعث كم شدن و سوزاندن چربي در بدن مي شود،
بهترين مشخصه اين رژيم اين است كه بدن را وادار به سوزاندن سريع چربيها مي كند و مانع بازگشت وزن
از دست رفته ميشود از همه مهمتر اين رژيم روي مركز اشتها در مغز اثر ميگذارد و اشتها كم ميشود .

نكته مهم: ممكن است ميزان از دست رفتن اب بدن در روزهاي اول زيادباشد و حالت سستي به شما دست دهد كه
براي از بين بردن اين حالت حتما در طول روز ۸ ليوان آب بنوشيد

رژيم

رژيم لاغري سريع

اين رژيم ۱۵ روز است و به همين دليل آسان است و در صورت اجراي دقيق بسيار موثر است به دليل اينكه رژيم خاصي دارد
و شما از رژيم خسته نمي شويد . اين رژيم سوخت و سازبدن را تغيير ميدهد و به همين دليل پس از پايان مدت
آن ميشود بصورت معمول غذا خورد،بدون آنكه اضافه وزن بياوريد.
بدون كوچكترين تغيير

لازم به ذكر است كه اين رژيم را به همان صورت و بدون كوچكترين تغييري انجام دهيد و بخاطر داشته باشيد
چنانچه بين وعده هاي غذا حتي آب نبات و يا شكلات خورده شود رژيم بايد قطع گردد و پس از دو ماه دوباره از نو شروع كنيد.

مدت آن فقط ۱۵ روز است نه كمتر و نه بيشتر كه ۱۲ روز آن رژيم اصلي است و به مدت ۳ روز رژيم نگهدارنده
بسيار آسان گرفته ميشود ،با گرفتن اين ۱۲ روز و ۳ روز رژيم نگهدارنده وزن تا يكسال به همان صورت باقي مي ماند
و شما در اين يكسال اضافه وزن پيدا نمي كنيد،در اين رژيم قهوه يا چاي نبايد عوض شودو قند و خرما
در همان موعد اعلام شده ميل شود،چنانچه رژيم لاغري سريع را بطور دقيق انجام دهيد پس از پايان آن بين ۸ الي ۱۰ كيلو
از وزن شما كاسته مي شود و ۱۰ الي ۱۵ سانتيمتر از سايز شما كم ميشود .
شايد باور نكنيد ، ولي بعد از پايان رژيم باور خواهيد كرد كه رژيم ما معجزه است.
چيزي اضافه بر مواد رژيم ميل نكنيد

اگر رژيم را بطور دقيق بگيريد ،يعني چيزي اضافه بر مواد رژيم ميل نكنيد و به قول معروف ناخنك به غذا ها نزنيد
حتما وزن و سايز كم مي كنيد.(هر يك از مواد رژيم به منظور خاصي تهيه شده) در صورتيكه وزن شما بيش از
۷۰ كيلو گرم است ميتوانيد ۱۲ روز رژيم را گرفته سپس ۳ روز رژيم نگهدانده را بگيريد و بعد دوباره ۱۲ روز رژيم بگيريد
تا به وزن و سايز دلخواه خود برسيد اگر در طول روز گرسنه شديد بين غذاآب يا چاي كمرنگ بدون قند بنوشيد.

اين رژيم براي افرادي طراحي شده كه از سلامتي جسمي خوبي برخوردار هستند و بيماري خاصي مانند فشار خون ،
ناراحتي قلبي و زخم معده و … ندارند.
حتما توصيه ميشود رژيم لاغري سريع را از يك روز تعطيل شروع كنيد.

بعد از ۱۵ روز ميتوانيد بصورت معمول غذا بخوريد حتي شيريني جات ولي پرخوري نكنيد.
در صورتيكه بعد از ۶ الي ۱۰ ماه تا اندازه سه كيلو اضافه وزن پيدا كرديد فقط كافي است همين سه روز رژيم نگهدارنده را بگيريد

در صورت در دسترس نبودن و يا دوست نداشتن گوشت قرمز ،گوشت سفيد و تخم مرغ موجود در اين رژيم ميتوانيد
مواد غذايي زير را در وعده و جاي گوشت سفيد ،قرمز و تخم مرغ جايگزين كنيد

۱-بوراني كدو: ۳ عدد كدوي متوسط را حلقه حلقه كنيد و با يك عدد گوجه فرنگي خرد شده و يك قاشق غذا خوري روغن مايع پخته وبا يك ليوان ماست بدون جربي ميل كنيد .

۲-بوراني اسفناج:نيم كيلو اسفناج را با كمي نمك پخته و با يك ليوان ماست بدون چربي ميل كنيد.

۳-عدسي: يك فنجان عدس پخته را با آب ليمو ميل كنيد.

۴- سالاد كرفس: دو ليوان كرفس ريز شده را به همراه نمك و يك عدد گوجه فرنگي به همراه سس آب ليمو ميل كنيدو(اين سالاد در لاغري بسيار موثر است)

۵- سس آبليمو:دو قاشق ماست و يك قاشق روغن زيتون و يك قاشق آب ليمو، نمك و فلفل به اندازه كافي.

۶-سوپ مرغ يك ليوان: نصف فنجان سيب زميني خرد شده ،يك فنجان هويج خرد شده و

نصف فنجان نخود فرنگي كمي نمك و آب ليمو.
ورزش مخصوص رژيم لاغري سريع

روزي ۶ نوبت و هر نوبت ۱۱ مرتبه نفس عميق ، اين ورزش معادل ۳ كيلومتر دويدن چربي را در بدن شما مي سوزاند.

پاها را به اندازه عرض شانه باز كنيد شكم و با سن را به داخل بكشيدوبوسيله بيني ريه ها را از هوا پر كنيد
و به آرامي دستها را بالا ببريد و از ۱ تا ۱۰ بشماريدوبعد از راه دهان هواي داخل ريه را خارج كنيد
و به آرامي دستها را پايين آوريد و دوباره از نو شروع كنيد تا ۱۱ مرتبه.
رژيم لاغري سريع پانزده روزه :

روز اول:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند
نهار: ۳ عدد تخم مرغ سفت+اسفناج پخته+يك عدد گوجه فرنگي
شام: ۳۰۰ گرم گوشت پخته يا كبابي +كاهو +آب ليمو

روز دوم:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند
نهار:۱۰ ورق كالباس مرغ+يك ليوان ماست كم چربي
شام: ۳۰۰ گرم گوشت پخته يا كبابي +كاهو +آب ليمو

روز سوم:
صبحانه :يك فنجان چاي+دو عدد خرما
نهار : نصف سينه مرغ پخته يا كبابي +كاهو+سس آب ليمو
شام:سالاد كرفس+گوجه فرنگي+آب ليمو

روز چهارم:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند+يك ورق نان تست
نهار :يك ليتر آب ميوه ترجيحا سيب يا هويج+يك ليوان ماست
شام: ۳ عدد تخم مرغ سفت +هويج رنده شده+۲۰۰ گرم پنير رژيمي يا كم نمك

روز پنجم:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند+يك ورق نان تست
نهار:يك ماهي پخته يا كبابي كامل+يك قاشق چايخوري كره +آبليمو
شام:۳۰۰ گرم گوشت پخته يا كبابي+كاهو+كرفس

روز ششم:
صبحانه :يك فنجان چاي+دو عدد خرما
نهار:۱۰ ورق كالباس مرغ+يك ليوان ماست كم چربي
شام: نصف سينه مرغ پخته يا كبابي +كاهو+ آب ليمو+روغن زيتون

روز هفتم:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند+يك ورق نان تست
نهار: ۳ عدد تخم مرغ سفت+يك ورق كالباس+كاهو
شام :سالاد كلم+گوجه فرنگي+سس آبليمو+يك عدد ميوه

روز هشتم:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند
نهار : نصف سينه مرغ پخته يا كبابي +كاهو+ آب ليمو
شام: ۳۰۰ گرم گوشت پخته يا كبابي +كاهو +آب ليمو+يك عدد ميوه

روز نهم:
صبحانه :يك ليوان شير
نهار : نصف سينه مرغ پخته يا كبابي +كاهو+ آب ليمو
شام :سالاد كاهو+خيار+گوجه فرنگي+سس آبليمو+يك عدد ميوه

روز دهم:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند+يك ورق نان تست
نهار :يك ليتر آب ميوه ترجيحا سيب يا هويج+يك ليوان ماست
شام:يك عدد تخم مرغ سفت+يك هويج پخته شده و رنده شده+۲۰۰ گرم پنير رزيمي يا كم نمك

روز يازدهم:
صبحانه:يك فنجان قهوه+يك حبه قند+يك ورق نان تست
نهار:يك عدد ماهي پخته يا كبابي+يك قاشق چايخوري كره+آبليمو
شام: ۳۰۰ گرم گوشت پخته يا كبابي +كاهو +كرفس

روز دوازدهم:
صبحانه :يك فنجان چاي+دو عدد خرما
نهار: ۳ عدد تخم مرغ سفت+يك عدد هويج پخته و رنده شده
شام : نصف سينه مرغ پخته يا كبابي بدون پوست +كاهو+ آب ليمو
سه روز رژيم نگهدارنده در رژيم لاغري سريع:

روز اول:
صبحانه :يك ليوان شير
نهار:گوشت يا مرغ كبابي يا پخته+سالاد كاهو(خيار –گوجه فرنگي-سس آبليمو)
شام:سوپ آبمرغ يا گوشت+۳ ورق نان تست+۳ عدد ميوه

روز دوم:
صبحانه: يك فنجان چاي+يك ورق نان تست+عسل
نهار: ۵ ورق كالباس مرغ+گوجه فرنگي+يك عدد خيار شور+۳ ورق نان تست
شام : نصف سينه مرغ+سالاد كاهو+يك عدد خيار شور+۳ ورق نان تست

روز سوم:
صبحانه:يك ليوان شير
نهار:گوشت يا مرغ كبابي+سالاد خيار و گوجه فرنگي
شام:سوپ مرغ+۲ ورق نان تست+۲ عدد ميوه

 


برچسب: ، بهترين رژيم غذايي لاغري، رژيم آنلاين، رژيم غذايي درماني، رژيم لاغري سريع، مناسب ترين رژيم لاغري،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ دى ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۰۴:۳۸ توسط:faezeh موضوع: